7 Tips voor een Krachtige Website voor je Sportschool
12/11/2024
Wij zitten al 10 jaar in het marketing vak, en werken al 5 jaar specifiek met sportscholen. Wil je je sportschool laten groeien? Hier delen we zeven belangrijke principes. Dit zijn de tips die jij sowieso wil hanteren voor de website voor jouw sportschool!
Heb je hulp nodig met de website van je sportschool of andere marketing vragen voor je gym? Stuur ons gerust een mailtje!
Continue blijven optimaliseren
Een website is nooit 'af'. Je website bouwen is een continu proces. Veel bedrijven denken dat hun website een eenmalig project is. Dat je het lanceert en klaar bent voor de komende maanden/jaren. Wil jij een sterke website? Dan wil je deze continue in ontwikkeling houden! Technologie, trends en de wensen van je doelgroep veranderen constant en ook je eigen bedrijf staat niet stil. Dus waarom maar eens in de drie jaar een nieuwe website laten bouwen terwijl je deze ook iedere maand kan versterken?
Dit kan je veel tijd en energie kosten. Met onze done-for-you service zorgt ons team er voor dat je website altijd up to date is en actief bijdraagt aan het werven van nieuwe leden voor je sportschool.
Data analyseren
Je wil je website niet alleen inzetten om informatie te geven aan je potentiële klant. Het is namelijk óók een tool om informatie in te winnen van je (potentiële) klant. Data = key in die optimalisatie waar we het in het vorige punt over hadden. Die data helpt je met: producten te testen, een wachtlijst te lanceren, in te zien waar je bezoekers zich in de funnel bevinden etc.
Wees je eigen, unieke sportschool
Je website kan de bezoekers twee kanten op sturen. Of (1) ze denken, na het bezoeken van je website, ‘dit is precies wat ik zoek’ en ondernemen enige vorm van actie of (2) ze sluiten het tabblad zonder actie uit te voeren. En nu ben je ze kwijt. Hoe je dit voorkomt? Jouw website is dé plek om je eigenheid & authenticiteit te laten zien. De plek (icm je socials) om te laten zien dat jij de oplossing bent voor jouw ideale klant! Dat jij het bedrijf bent waar je doelgroep naar op zoek is! Laat je hier van je beste kant zien en laat je website niet de plek zijn waar mensen op gaan afhaken. Laat je niet afschrikken door wat de concurrent doet. Als je dicht bij jezelf/je merk blijft, zal je altijd origineel zijn en zullen er mensen uit de markt liever met jou samenwerken dan met de andere partijen in de markt. Puur omdat jij jij bent.
Gebruiksvriendelijk
‘Maak de website gebruiksvriendelijk.’ Wat betekent dat precies? Dat mensen snel kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn! En ondertussen ook de dingen tegenkomen waarvan ze nog niet wisten dat ze het nodig hadden.
Lead magnet
Voeg een lead magnet toe. Iets van je waardepropositie die je gratis met je bezoekers deelt. Om hun interesse nog meer te wekken, en voor jou om te weten dat zij geïnteresseerd (en dus een potentiële klant) zijn. Lees je goed in over lead magnets want er zijn verschillende varianten en fases in je klantreis waar deze op wil aanpassen.
Fotografie en video’s van je sportschool
Een visueel aantrekkelijke website is belangrijk. Met kwalitatieve fotografie en pakkende video’s. Dat weet iedereen. Bonus punten als het laat aansluiten op het merk van je sportschool, de identiteit van je doelgroep en je strategie. Maar toch zie ik zoveel bedrijven die dit punt overslaan.
Kan je hier hulp bij gebruiken? Stuur ons gerust een mailtje en wij helpen je met krachtige content voor je sportschool!
De kracht van social media
De social media van je bedrijf is belangrijk, je website is belangrijk. Maar het tweerichtingsverkeer tussen die twee maakt het goud!